Ministria e Arsimit në Itali ka vendosur që të mos lejohet përdorimi i simbolikave neutrale gjinore, siç janë ylli (*) apo schwa (ə). Lajmi bëhet i ditur nga vetë institucioni me një deklaratë të publikuar në faqen e tyre në web, në të cilën parashtrohet se këto simbole qartësisht shkelin rregullat e gramatikës italiane.
Më tej ministria sqaron se këto simbole sjellin komunikim të paqartë e më pak efektiv, por gjithashtu dhe konfuzion në lexueshmërinë e dokumenteve zyrtare apo teksteve. Një vendim i tillë mund të sjellë ‘konflikt” me komunitetin LGBT+, i cili priret të përdorë këto simbole për lehtësi dhe përfaqësim në komunikim.
Reuters sjell një shembull të Giorgia Meloni, për të cilën shkruan se ajo ka kërkuar që titulli i saj të paraprihet nga “il”, që i përkon gjinisë mashkullore dhe jo “la”, asaj femërore.
“Në italisht, si në gjuhët e tjera me bazë latine, emrat dhe mbiemrat marrin një formë femërore ose mashkullore, ndërsa në rastet e emrave shumës që përfshijnë të dyja gjinitë, trajta mashkullore ka përparësi. Disa e shohin këtë si një shprehje të dominimit të mashkullit dhe mbështesin futjen e mbaresave të emrave asnjanës nga gjinia, si (*) ose e ashtuquajtura “schwa””, sqaron Reuters.
Njoftimi i plotë i Ministrisë së Arsimit:
Ministria e Arsimit i ka dërguar një rregullore të gjitha shkollave për të ritheksuar se në komunikimet zyrtare është thelbësore të respektohen rregullat e gjuhës italiane. Përdorimi i simboleve grafike që nuk përputhen, si ylli (*) dhe schwa (ə), është në kontrast me normat gjuhësore dhe rrezikon të rrezikojë qartësinë dhe uniformitetin e komunikimit institucional.
Accademia della Crusca, në fakt, ka theksuar vazhdimisht se praktika të tilla nuk janë gramatikisht korrekte dhe se përdorimi i tyre, veçanërisht në dokumentet zyrtare, pengon lexueshmërinë dhe aksesueshmërinë e teksteve. Përdorimi arbitrar i këtyre simboleve sjell elemente të paqartësisë dhe johomogjenitetit, duke e bërë komunikimin më pak të kuptueshëm dhe më pak efektiv.
Prandaj Ministria fton të gjitha institucionet arsimore që të ruajnë përdorimin e gjuhës korrekte dhe të aksesueshme, në përputhje me normat aktuale gjuhësore.
/tvklan.al